Kávészünet pszichológussal

Kávészünet pszichológussal

Nagy Testvér, figyelsz?

2016. március 16. - Börcsök Gyöngyi

Olyan volt a munkakapcsolatom, mint a mesékben: kerek hét esztendőn át egyszerre két királyt szolgáltam: a pedagógusi és a pszichológusi pályát.

Mi volt az utolsó csepp a pohárban? Amikor közölték velünk, hogy mivel nem mindenki használja a közös levelező rendszert, ezért heti szinten ellenőrizni fogják, hogy ki lép be.

quote-big-brother-is-watching-you-george-orwell-22-12-27.jpg

A minősítési eljárásokban már nem is mélyültem el: pszichológusként kötelességem folyamatosan képezni magamat, ezt klienseim és önmagam miatt teszem, nem azért, mert egy felsőbb hatalom megköveteli. Nem azért állítok össze egy csoporttematikát, hogy az a "portfóliómban jól nézzen ki". A rendszer ugyanúgy kezeli a felnőtteket, mint a diákokat: pontozzuk, értékeljük egymást.

Van még olyan terület, ami fölött nem tudok napirendre térni: miért és hogyan ellenőrzi a tanfelügyelő a pszichológusok munkáját? Mi az értelme egy olyan interjúnak, ahol mindenki csak önmagát fogja a legjobb színben feltüntetni?

Miért mondtam fel, miért választottam a bizonytalanságot? Érthetetlennek tűnhet a döntés: mától nincs állandó munkakapcsolatom. De nagyon egyszerű a válaszom: nem éreztem úgy, hogy a pszichológiai munkát nyugodt szívvel el tudom látni a pedagógiai feladatok és a kialakult hangulat mellett.

Mi fog hiányozni? A kollégák és a kliensek. A Pedagógiai Szakszolgálatokban nagyon magas szintű szakmai munka folyik, nagyon sokat lehet egymástól tanulni, hiszen sokféle szakma képviselője dolgozik egy teamben. Nagyon sokat tanultam a kollégáimtól és a kliensektől is. A tagintézmények vezetőitől sokat tanultam munkakapcsolatokról, vezetésről, a szakmáról, határokról és a szakmák közötti együttműködésről. Kollégáimtól a képességvizsgálatokról, tünetekről és segítettek abban, hogy holisztikus szemmel nézzek rá a problémára. A szülőktől alázatot tanultam, a gyerekektől pedig az elmaradhatatlan őszinteséget kaptam. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kaveszunetpszichologussal.blog.hu/api/trackback/id/tr958480180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása